Dodawanie aktualności na stronie internetowej

Jak zalogować się do panelu administracyjnego?

W tym celu otwieramy przeglądarkę i przechodzimy pod adres: „nazwa.brainy.com.pl/admin/”.

Tutaj wpisujemy swoje dane logowania. I klikamy „Zaloguj się”.

Jak dodawać aktualności?

Po zalogowaniu do kokpitu wchodzimy do „Wpisy” -> „Dodaj nowy”.

  1. Tytuł – Najlepiej krótki i chwytliwy.
  2. Tutaj możemy ustawić m.in. datę publikacji, dostępność czy opublikować wpis. Jeśli tego nie chcemy robić wystarczy zapisać jako szkic.
  3. W tym miejscu znajduje się edytor tekstu. Przypomina on klasyczny edytor, ze starych pakietów office. Możemy tu ustawić nagłówki, pogrubienie itd. Również można dodać zdjęcia. Korzystamy z zakładki „Wizualny”. Tryb tekstowy umożliwia zaawansowaną edycję za pomocą np. HTML’a.
  4. Tutaj dodajemy tagi związane ze stroną i nowym wpisem.

Powyżej zostały nam do ustawienia Obrazek wyróżniający (obowiązkowo) oraz sprawdzenie czytelności i opcjonalne seo (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych).

Porady dotyczące dodawania aktualności.

  • Im więcej treści tym lepiej.
  • Do każdej aktualności należy dodać obrazek wyróżniający, a przypadku gdy mamy dużo treści – dodatkowo osadzić jeden w tekście.
  • Staramy się nie pisać więcej jak 20 słów na zdanie.
  • Nagłówki ustawiamy jako „Nagłówek 2”, normalną treść ustawiamy jako akapit. Można również stopniować nagłówki w tekście. W przypadku braku czytelności, narzędzie do jej sprawdzania wyświetli nam stosowny komunikat.
  • Ważniejsze treści najlepiej pogrubić.
  • Maksymalna zalecana długość akapitu – 300 słów.
  • Przed publikacją wpisu należy skorzystać z „Analizy czytelności” i upewnić się, że pokazuje się nam zielona ikonka. Niektóre problemy z czytelnością można zignorować – jeśli jest to świadomy zabieg.