Dodawanie aktualności na stronie internetowej
Jak zalogować się do panelu administracyjnego?
W tym celu otwieramy przeglądarkę i przechodzimy pod adres: „nazwa.brainy.com.pl/admin/”.
Tutaj wpisujemy swoje dane logowania. I klikamy „Zaloguj się”.
Jak dodawać aktualności?
Po zalogowaniu do kokpitu wchodzimy do „Wpisy” -> „Dodaj nowy”.
- Tytuł – Najlepiej krótki i chwytliwy.
- Tutaj możemy ustawić m.in. datę publikacji, dostępność czy opublikować wpis. Jeśli tego nie chcemy robić wystarczy zapisać jako szkic.
- W tym miejscu znajduje się edytor tekstu. Przypomina on klasyczny edytor, ze starych pakietów office. Możemy tu ustawić nagłówki, pogrubienie itd. Również można dodać zdjęcia. Korzystamy z zakładki „Wizualny”. Tryb tekstowy umożliwia zaawansowaną edycję za pomocą np. HTML’a.
- Tutaj dodajemy tagi związane ze stroną i nowym wpisem.
Powyżej zostały nam do ustawienia Obrazek wyróżniający (obowiązkowo) oraz sprawdzenie czytelności i opcjonalne seo (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych).
Porady dotyczące dodawania aktualności.
- Im więcej treści tym lepiej.
- Do każdej aktualności należy dodać obrazek wyróżniający, a przypadku gdy mamy dużo treści – dodatkowo osadzić jeden w tekście.
- Staramy się nie pisać więcej jak 20 słów na zdanie.
- Nagłówki ustawiamy jako „Nagłówek 2”, normalną treść ustawiamy jako akapit. Można również stopniować nagłówki w tekście. W przypadku braku czytelności, narzędzie do jej sprawdzania wyświetli nam stosowny komunikat.
- Ważniejsze treści najlepiej pogrubić.
- Maksymalna zalecana długość akapitu – 300 słów.
- Przed publikacją wpisu należy skorzystać z „Analizy czytelności” i upewnić się, że pokazuje się nam zielona ikonka. Niektóre problemy z czytelnością można zignorować – jeśli jest to świadomy zabieg.